معرفی و شرح وظایف واحد املاک
- اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- پيگيري لازم بر انجام انتقال اراضي و املاك متعلق به شهرداري واقع در محدوده شهر در دفاتر رسمي ثبت اسناد و املاك و تثبيت مالكيت آن در اسرع وقت.
- ثبت مشخصات املاك و مستحدثات متعلق به شهرداري واقع در محدوده شهر در دفاتر و سيستم هاي نرم افزاري و انعكاس آن به مدیریت.
- تشكيل پرونده جهت املاك واقع در طرحهاي عمراني
- تهيه پيش نويس براي انجام تفكيك اراضي متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي در محدوده منطقه طبق قوانين و مقررات مربوطه
- بازديد مستمر از اراضي و مستغلات متعلق به شهردار ي واقع در محدوده شهر و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم حقوقي.
- تهيه پيش نويس مكاتبات لازم با ادارات مختلف از جمله آب ، برق ، گاز ، مخابرات و …پس از انجام تشريفات تملك.
- انجام امور مربوط به زمينهاي معوض و انتقال زمينهاي معوض املاك مورد مسيري به نام افراد ذينفع .
- تنظيم توافق نامه هاي مربوط به تملك اراضي و املاك مورد مسير طرح هاي عمراني
- توافق با مالك در خصوص پرداخت بها يا معوض
- تنظيم توافقنامه جهت املاك تملكي واقع در طرحهاي دولتي و شهرداريها
- تنظيم لايحه و ارسال به شوراي اسلامي شهر جهت اخذ مجوز
- تهیه مدارک و مستندات لازم و پیگیری جهت تشکیل جلسات توافقات
- 14-انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظايف